Obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY

vydané v souladu s ust. § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku

 

obchodní společnosti 

Los Alkos s.r.o.

IČO: 17700272

se sídlem Bělehradská 858/23, Vinohrady (Praha 2), 120 00 Praha 

zapsaná u Městského soudu v Praze, sp. zn. C 375216/MSPH 

(dále jen jako „Poskytovatel“)

 

Kontaktní údaje:

Email:              info@losalkos.cz

Telefon:           773 493 955

Adresa:            Bělehradská 858/23, Praha, 120 00

 

 

  1. definice pojmů
    1. Mimo na jiných místech definované pojmy se pro účely těchto obchodních podmínek budou užívat následující pojmy mající následující význam:
„Aukce“

Proces prodeje Produktu, při kterém Prodávající nabízí předem stanovené Produkty Potenciálním Kupujícím prostřednictví Platformy a umožňuje jim podávat Nabídky, přičemž Kupní smlouva se uzavírá mezi Prodávajícím a Kupujícím, který dal nejvyšší Nabídku (je ochoten koupit Produkt za nejvyšší Cenu). 

 

Aukce není veřejnou dražbou ve smyslu zákona č. 26/2000 Sb., o veřejných dražbách.

Aukce může být:

  1. týdenní, která trvá 7 dní od vystavení Prezentace; nebo
  2. měsíční, která trvá 30 dní od vystavení Prezentace
  3. (dále jen „Doba trvání Aukce“)

 

„Cena“

Cena, za kterou je Produkt prodán na základě Kupní smlouvy, tj. cena uvedená v nejvyšší Nabídce. 

 

 

„Dočasný soubor“

Ta část Platformy či Webu, která je přenášena pomocí sítě do počítače Uživatele, zejm. soubory ve formátu HTML, CSS, JavasScript a další obdobné soubory ukládané v rámci prohlížeče do operační paměti zařízení Uživatele, které umožňují funkcionality Platformy.

„Nahraný obsah“

Jakákoliv obsah nahraný Uživatelem do Platformy, např. text, fotografie, audiovizuální materiál uvedený v Prezentaci.

 

„Faktura“

Účetní či daňový doklad v jakékoliv podobě obsahující náležitosti dle obecně závazných předpisů. 

„GDPR“

Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů

„Inkasní účet“

Bankovní účet, na který Kupující platí Cenu uvedený na Platformě. 

„Kupní smlouva“

Smlouva uzavřená mezi Kupujícím a Prodávajícím, dle § 2079 OZ, jejíž předmětem je Produkt, na základě procesu Aukce. Konkrétní práva a povinnosti Kupní smlouvy plynou z Podmínek (zejm. odst. 6.8 Podmínek). 

„Prezentace“

Prezentace Produktu na Platformě, tj. nabídka Produktu vytvořená Prodávajícím na Platformě vč. jakéhokoli zobrazeného Nahraného obsahu.

„Kupující“

Osoba, která užívá Platformu a kupuje Produkt na základě Kupní smlouvy. 

„Nabídka“

Výzva Potenciálního Kupujícího Prodávajícímu učiněná prostřednictvím Platformy k uzavření Kupní smlouvy za Cenu uvedenou v Nabídce. 

 

„OZ“

Zákon č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, ve znění ke dni účinnosti Podmínek.

„Platforma“

Aukční Platforma AUKOS Poskytovatele dostupná na url adrese www.aukos.cz vč. API (je-li dostupné) a dalších částí. Platforma slouží k zobrazování Prezentací a umožňuje Prodávajícímu zprostředkovat Aukci a Kupujícímu koupit Produkt v Aukci.

„Podmínky“

Tyto obchodní podmínky. 

„Poplatek“

Poplatek, který je Uživatel povinen platit Poskytovateli. Poplatek zahrnuje:

  1. Poplatek za registraci (dále jen „Registrační Poplatek“); 
  2. Poplatek za servis (dále jen „Servisní Poplatek“);
  3. Poplatek za vystavení Produktu (dále jen „Aukční Poplatek“)
    1. Pokud není v Podmínkách uvedeno jinak, mají slova v nich užitá s velkým počátečním písmenem význam uvedený výše. Nadpisy v Podmínkách jsou vloženy pouze pro usnadnění a nemají vliv na výklad Podmínek. Odkazy na ustanovení a přílohy v Podmínkách bez uvedení jiného dokumentu jsou odkazy na ustanovení a přílohy těchto Podmínek. Pokud ze smyslu a kontextu neplyne něco jiného, slova v jednotném čísle zahrnují i jejich množné číslo a naopak. Slova jsou vykládána bez ohledu na jejich rod. Spotřebitelem se myslí vždy spotřebitel ve smyslu § 419 OZ a podnikatelem se myslí vždy podnikatel ve smyslu § 420 OZ.

 

Výše poplatků a akce na Platformě podléhající Poplatku jsou uvedeny v příloze č. 1 Podmínek (dále jen „Ceník“).

 

 

„Potenciální Kupující“

Osoba, která užívá Platformu a přes Platformu činí Nabídku.

„Prodávající“  

Osoba, která užívá Platformu a přes Platformu prodává Produkt v Aukci.

„Produkt“

Alkoholické nápoje, které jsou předmětem Aukce, obecně ale jakákoliv jiná hmotná movitá věc, kterou nabízí Prodávající v Aukci.

„Služba“

Služba Poskytovatele spočívající v poskytnutí Platformy Uživateli v režimu SaaS (Software as a service).

 

„Smlouva“

Smlouva, na základě které se Poskytovatel zavazuje poskytovat Uživateli Službu, a Uživatel se zavazuje Poskytovateli platit Poplatky. Obsah Smlouvy je uveden v Podmínkách a liší se v závislosti na tom, zda Uživatel vystupuje v pozici Prodávajícího, Kupujícího či Potenciálního Kupujícího.

„Smluvní strany“

Uživatel a Poskytovatel dohromady.

„Újma“

Újma na majetku (skutečná škoda či ušlý zisk) a nemajetková újma, včetně ztráty smluvní příležitosti.

„Uživatel“

Kupující, Potenciální Kupující a Prodávající. Ve vztahu k povinnostem, z jejichž smyslu plyne, že se mají vztahovat na každého, se však Uživatelem má na mysli obecně kdokoli, kdo navštíví či jinak užívá Platformu.  

„Uživatelský účet“

Uživatelský účet Uživatele na Platformě, který umožňuje (i) spravovat své údaje, (ii) sledovat historii  Aukcí (iii) Sledovat oblíbené Aukce, (iv) přidat novou Aukci, (v) odebírat newsletter Poskytovatele, (vi) upravovat své Aukce atd.  

„Zákaznická recenze“

Recenze, která je zveřejněna na Platformě od třetí osoby, která (i) využila Služeb či (ii) má s Poskytovatelem zkušenost.

 

 

  1. Odkazují-li Podmínky na Platformu či na informace na Platformě, odkazují na práva a povinnosti, zejména týkající se kvality či rozsahu Služeb, které vyplývají zejména z jednotlivých textů na Platformě, jiných upozornění, ovládacích prvky či skupin ovládacích prvků, a to i s ohledem na vizuál a uspořádání takových prvků. 

 

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
    1. Poskytovatel provozuje Platformu. 
    2. Platforma je určena pouze pro Uživatele, kteří jsou spotřebitelé. Poskytovatel nemá zájem uzavírat Smlouvu s osobami, kteří jsou podnikatelé. 
    3. Platforma je určena výhradně pro Uživatele starší 18 let. Na Platformě mohou být nabízeny Produkty, které mohou být dle zákona prodávány pouze osobám starším 18 let. Vstupem na Platformu či vytvořením Uživatelského účtu Uživatel prohlašuje, že je osobou starší 18ti let. 
    4. Podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy, Kupní smlouvy, práv a povinností Uživatelů při využívání Platformy a další související právní vztahy. 
    5. V otázkách neupravených těmito Podmínkami se Aukce řídí pokyny Poskytovatele. Aukce není veřejnou dražbou (ve smyslu zákona č. 250/2013 Sb.) a nepoužijí se na ni ustanovení o veřejné nabídce ve smyslu § 1780 a násl. OZ.
    6. Uživatel vůči Poskytovateli prohlašuje, že je plně svéprávný, popř. s ohledem na svůj věk je oprávněn uzavřít Smlouvu. Je-li Uživatel právnickou osobou ve smyslu § 20 OZ, prohlašuje osoba uzavírající Smlouvu, že je oprávněna v rozsahu Smlouvy jednat za Uživatele.
    7. Na základě Smlouvy se:
  2. Poskytovatel zavazuje umožnit Uživateli přístup k Platformě, využívat její funkcionality, nabízet Produkty v Aukci či se Aukce účastnit, a to vše po dobu trvání Smlouvy; a
  3. Uživatel zavazuje platit Poskytovateli Poplatky a plnit povinnosti dle Podmínek.

 

  1. UZAVŘENÍ SMLOUVY
    1. Smlouvu je možné uzavřít prostřednictvím webového formuláře na Platformě, kterým dochází i k vytvoření Uživatelského účtu. Formulář obsahuje zejm. údaje o Uživateli, jeho fakturační údaje apod. 
    2. Smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy Uživatel klikne na tlačítko „Registrovat s povinností platby“ či tlačítko nebo obdobný ovládací prvek obdobného znění. Účinnost Smlouvy nastává (i) okamžikem zaplacení Registračního Poplatku nebo (ii) potvrzením návrhu na uzavření Smlouvy Poskytovatelem dle toho, co nastane dříve.
    3. Uživatel se zavazuje, že veškeré údaje poskytnuté Poskytovateli budou pravdivé, přesné a aktuální. 
    4. K vytvoření Uživatelského účtu či k uzavření Smlouvy může Poskytovatel vyžadovat od Uživatele přiměřené doplňující údaje.
    5. Uzavření Smlouvy je plně v diskreci Poskytovatele. Poskytovatel není povinen uzavřít Smlouvu. Jakákoliv akce Uživatele směřující k uzavření Smlouvy, zejm. vyplnění a odeslání formuláře na Platformě, je nabídkou Uživatele uzavřít Smlouvu za podmínek uvedených v Podmínkách a Poskytovatel není povinen ji přijmou. Uživatel nemá právní nárok na uzavření Smlouvy. 

 

  1. Poplatek
    1. Uživatel je povinen platit Poskytovateli za poskytování Platformy a případně jednotlivé akce Uživatele učiněné na Platformě Poplatek. Tato povinnost vzniká Uživateli uzavřením Smlouvy. Konkrétní výše či výpočet Poplatků je uveden v Ceníku. 
    2. V Ceníku jsou uvedeny Poplatky ve výši vč. DPH. 
    3. Poskytovatel není povinen Uživateli vracet zaplacené Poplatky. To platí i v následujících případech:
  2. Uživatel nevyužívá Platformu, nepodává Nabídky nebo nevystavuje Produkty do Aukce; 
  3. Uživatel zruší či jinak přestane užívat Platformu nebo Uživatelský účet; nebo
  4. Smlouva zanikne;
  5. Uživatel nerealizuje prodej Produktu v Aukci.
    1. Poplatek hradí Uživatel předem vždy prostřednictvím (i) platební brány na Platformě nebo (ii) QR kódu, a to před provedením akce či bezprostředně po provedení takové akce, které je předmětem povinnosti zaplatit Poplatek. Nezaplatí-li Uživatel Poplatek takovým platebním způsobem, je Poplatek splatný nejpozději na základě Faktury Poskytovatele. V závislosti na vybraném způsobu platby se práva a povinnosti Uživatele mohou řídit i obchodními podmínkami či dokumentem upravujícím zpracování osobních údajů platební brány či zprostředkovatele platby. 
    2. Poskytovatel vystaví Fakturu po zaplacení Poplatku. Faktury zasílá Poskytovatel Uživateli na e-mail uvedený v Uživatelském účtu. Smluvní strany souhlasí s použitím Faktur v elektronické podobě. 
    3. Je-li Poplatek hrazen na základě Faktury, jsou Faktury splatné do 14 dnů od jejich doručení. 
    4. Výše Poplatků zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na Platformě. V případě zjevné technické chyby při uvedení výše Poplatku nemá Poskytovatel skutečnou vůli poskytnout Službu nebo uzavřít Smlouvu za takovýchto podmínek. V případě, kdy se jeví, že byla uzavřena Smlouva či poskytnuta Služba se zjevně chybnou výší Poplatku, zavazuje se Poskytovatel tuto skutečnost Uživateli oznámit bez zbytečného odkladu poté, co chybu zjistí. V tomto případě Smlouva uzavřena nebyla a Poskytovatel není povinen Službu poskytnout z důvodu neexistence vůle na straně Poskytovatele. Nedojde-li mezi Poskytovatelem a Uživatelem k dohodě o způsobu řešení, je Uživatel oprávněn okamžitě přestat poskytovat Službu (v případě Aukčního Poplatku či Servisního Poplatku) či odstoupit od Smlouvy (jednalo-li se o Registrační Poplatek).
    5. Poskytovatel může měnit výši Poplatků. Pro Uživatele je závazná výše Poplatku uvedená v Ceníku k okamžiku provedení akce, která podlého Poplatku. 
    6. Poplatek či jeho část je zaplaceno okamžikem, kdy jej plné výši a v dohodnuté měně obdrží banka Poskytovatele či platební brána, kterou Poskytovatel využívá.
    7. V případě, že se Uživatel dostane do prodlení se zaplacením Poplatku či jiného peněžitého dluhu vůči Poskytovateli nebo podstatným způsobem poruší Smlouvu, je Poskytovatel oprávněn zamezit Uživateli přístup k Platformě či nepovolit akci na Platformě, která je předmětem povinnosti zaplatit Poplatek.
  6.  
  7. Uživatelský účet 
    1. Za vytvoření Uživatelského účtu je Uživatel povinen zaplatit Registrační Poplatek. 
    2. K vytvoření Uživatelského účtu je nutné zadat emailovou adresu, heslo, případně další informace o Uživateli. Umožňuje-li to Poskytovatel, může Uživatel též vytvořit Uživatelský účet tak, že se přihlásí do svého účtu třetí služby (účet Google, Meta apod.). V takovém případě Uživatel souhlasí s tím, že Poskytovatel může využít jeho údaje v takovém účtu třetí osoby, a to v rozsahu, v jakém je o tom Uživatel informován na Platformě či na stránce třetí osoby. 
    3. Uživatelský účet je chráněn pomocí přístupových údajů. Uživatel je povinen přístupové údaje uchovávat v tajnosti a neposkytovat je třetím stranám. Porušením této povinnosti není přistupuje-li k Uživatelskému účtu zaměstnanec či pověřený kontraktor Uživatele.
    4. Uživatel není oprávněn umožnit využívání Uživatelského účtu třetím osobám.
    5. Akce Uživatel, které učiní na Platformě, v Uživatelském účtu se bez dalšího přičítají Uživateli bez ohledu na to, zda za něj jedná prostřednictvím jeho Uživatelského účtu zaměstnanec, kontraktor nebo jiná osoba. Poskytovatel není povinen zkoumat, zda osoba přihlášená k Uživatelskému účtu je skutečně oprávněna jednat za Uživatele.
    6. Jestliže Uživatel zjistí, že mohlo dojít k zpřístupnění Uživatelského účtu či Platformy třetí straně v důsledku kompromitace přístupových údajů k Uživatelského účtu, je povinen si neprodleně změnit heslo a tuto skutečnost oznámit Poskytovateli.
    7. Poskytovatel si vyhrazuje právo odmítnout fiktivní, podvodné či duplicitní registrace Uživatelů a rovněž registrace, které dle uvážení Poskytovatele porušují právní řád České republiky, etická pravidla a dobré mravy, Podmínky nebo oprávněné zájmy třetích osob, Uživatelů či Poskytovatele. 
    8. Údaje uvedené v Uživatelském účtu je Uživatel při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené v Uživatelském účtu Poskytovatel považuje za správné, pravdivé a úplné. 
    9. Založením Uživatelského účtu či uzavřením Smlouvy Uživatel prohlašuje, že se seznámil se Zásadami zpracování osobních údajů[JS1]  a Informacemi o zpracování cookies[JS2] .
    10. Uživatel má právo kdykoliv změnit informace v Uživatelském účtu či jej zcela zrušit (prostřednictvím Platformy nebo oznámením Poskytovateli). Poskytovatel může zrušit Uživatelský účet, a to zejména v případě, (i) kdy jej Uživatel déle než 24 měsíců nevyužívá nebo (ii) kdy Uživatel hrubě poruší své smluvní či zákonné povinnosti vůči Poskytovateli, jako je například opakované porušení povinnosti Uživatele v případě předpokládaném v odst. 7.8 písm. b) Podmínek. Odstranění Uživatelského účtu dle předchozí věty je bez náhrady, zejména Poskytovatel není povinen vracet Registrační Poplatek. V případě porušení povinností Uživatele předpokládaném v odst. 7.8 písm. b) Podmínek (tj. nezaplacení Ceny v souladu s Kupní smlouvou) a následného aktivování postupu 7.2 Podmínek má Provozovatel také právo na dočasné zablokování Uživatelského účtu, na dobu až 7 dnů. V těchto případech se nebude jednat o jakkoli vadné plnění ze strany Provozovatele a Uživatel nemá nárok na náhradu jakékoli Újmy. Uživatel je s tímto srozuměn.
    11. Odstraní-li Uživatel účet za doby trvání Smlouvy nebo odstraní-li Poskytovatel Uživatelský účet Uživatele za doby trvání Smlouvy v souladu s předchozím odstavcem, má toto účinky zániku Smlouvy. 
  8.  
  9. AUKCE, PREZENTACE A NABÍDKY
    1. Prodávající zahájí Aukci tak, že vytvoří Prezentaci. Za vytvoření Prezentace je Prodávající povinen zaplatit Poskytovateli Aukční Poplatek.
    2. Poskytovatel je oprávněn Aukci nezahájit a nezobrazit Prezentaci do doby zaplacení Aukčního Poplatku.
    3. Konkrétní podoba Prezentace je určena možnostmi Platformy. Vytvořením nebo změnou Prezentace prohlašuje Prodávající, že:
  10. má Produkt ve svém vlastnictví a má jej skladem či jinak k dispozici; přičemž se Prodávající zavazuje zdržet se jednání (zejm. nedisponovat s Produktem takovým způsobem), které by mohlo zmařit účel Kupní smlouvy, a to až do okamžiku, kdy (i) uplyne Doba trvání Aukce a zároveň a kdy je zřejmé, že Kupní smlouva uzavřena nebyla, nebo (ii) kdy dojde k zániku Kupní smlouvy;
  11. prodej Produktu je legální; 
  12. informace uvedené v Prezentaci jsou v každém okamžiku úplné, přesné a pravdivé;
  13. informace uvedené v Prezentaci nejsou zavádějící; 
    1. Za úplnost, přesnost, pravdivost a právní nezávadnost obsahu Prezentace, zejména za veškeré informace týkající se Produktu odpovídá Prodávající.
    2. Vytvořením Prezentace zmocňuje Prodávající Poskytovatele k tomu, aby (i) za Prodávajícího dle jeho pokynů vystavil Produkt v rámci Prezentace, (ii) vedl předsmluvní jednání s Potenciálním Kupujícím, (iii) uzavřel za Prodávajícího Kupní smlouvou, a (iv) aby od Kupujícího převzal Cenu (přičemž se přiměřeně použijí ustanovení OZ o inkasu).
    3. Vytvořením Prezentace začíná běžet Doba trvání Aukce. Po Dobu trvání Aukce mohou Potenciální Kupující posílat prostřednictvím Platformy své Nabídky. Potenciální Kupující může podat pouze Nabídku, která:
  14. je vyšší než předchozí Nabídka jiné osoby v postavení Potenciálního Kupujícího; nebo
  15. je stejná nebo vyšší než vyvolávací Cena, jedná-li se o první Nabídku a byla-li vyvolávací Cena určena Prodávajícím. 
  16. Dojde-li k tomu, že více Potenciálních Kupujících navrhne stejnou Nabídku, je vítězem Aukce ten, který tuto Nabídku zadal do Platformy nejdříve, a to dle informací Poskytovatele.
  17. Učiněním Nabídky Potenciální Kupující (i) zmocňuje Poskytovatele, aby za něj jednal s Prodávajícím, (ii) uzavřel za něj s Prodávajícím Kupní smlouvu, bude-li jeho Nabídka nejvyšší k okamžiku skončení Doby trvání Aukce anebo v případě, že bude Poskytovatelem dodatečně kontaktován dle odst. 7.2 Podmínek a (iii) převzal Produkt od Prodávajícího a následně jej zaslal Kupujícímu. Učiněním Nabídky Potenciální Kupující berou na vědomí, že v případě, že z jakéhokoli důvodu nebude uzavřena Kupní smlouva s Kupujícím, který učinil nejvyšší Nabídku dle předchozí věty, pak může být uzavřena způsobem dle odst. 7.2 Podmínek, přičemž tento odst. Podmínek se použije obdobně.
  18. Nabídka je vždy závazná a neodvolatelná do skončení Doby trvání Aukce a po následujících 7 dnů.
  19. Ustanovení 6.5 a 6.7 Podmínek spolu s konkrétním vystaveným Produktem v Aukci slouží jako určení obsahu dohody o plné moci mezi Poskytovatelem a Uživatelem (v závislosti na tom, zda vystupuje jako Prodávající či Potenciální Kupující) a současně jako doklad o rozsahu zástupčího oprávnění Poskytovatele (plná moc) vůči druhému Uživateli. Od dohody o plné moci není možné odstoupit ani ji vypovědět, a to až do doby, (i) kdy bude zřejmé, že Kupní smlouva nebude uzavřena nebo (ii) kdy bude Produkt dodán Kupujícímu a kdy bude zaplacena Cena, byla-li Kupní smlouva uzavřena.
  20. Prodávající bere na vědomí, že Aukce může skončit též tak, že žádný Potenciální Kupující nepodá žádnou Nabídku a nedojde k uzavření Kupní smlouvy. Výsledek Aukce je závislý mimo jiné na okolnostech mimo sféru Poskytovatele jako je např. zvolená vyvolávací Cena, poptávka po Produktu apod. Poskytovatel má právo na Aukční Poplatek bez ohledu na výsledek Aukce. 

 

  1. UZAVŘENÍ Kupní smlouvY
    1. Učinil-li alespoň jeden Potenciální Kupující Nabídku, pak uplynutím Doby trvání Aukce uzavře Poskytovatel za Prodávajícího a Potenciálního Kupujícího s nejvyšší Nabídkou Kupní smlouvu. Kupní smlouva je uzavřena elektronicky. Uzavřením Kupní smlouvy se z takového Potenciálního Kupujícího stává Kupující. 
    2. Kupní smlouva může být také uzavřena tím způsobem, že v případě, že Kupující poruší svou povinnost dle těchto Podmínek (zejména dojde-li k zániku Kupní smlouvy dle odst. 7.8 písm. f Podmínek, neboť Kupující nezaplatil Cenu v požadovaném termínu), pak bude kontaktován Provozovatelem Potenciální Kupující, který učinil druhou nejvyšší Nabídku k okamžiku skončení Doby trvání Aukce, přičemž v případě, že tento Potenciální Kupující potvrdí Provozovateli svou vůli uzavřít Kupní smlouvu dle jeho Nabídky v Aukci k uzavření Kupní smlouvy, je Kupní smlouva uzavřena doručením tohoto potvrzení Provozovateli a z Potenciálního Kupujícího se stává Kupující. Proces dle předchozí věty je možno bez omezení opakovat dle uvážení Provozovatele, a tedy Provozovatel může vždy kontaktovat Potenciálního Kupujícího s další nejvyšší Nabídkou za účelem toho, aby byla uzavřena Kupní smlouva.
    3. Kupující a Prodávající mají povinnost plnit povinnosti plynoucí pro ně z Kupní smlouvy řádně a včas. Uživatelé odpovídají Poskytovateli za Újmu, která mu případně vznikne tím, že neplní své povinnosti plynoucí z Kupní smlouvy.
    4. O uzavření Kupní smlouvy Poskytovatel informuje e-mailem Prodávajícího a Kupujícího, ve kterém zároveň sdělí Kupujícímu identifikační a kontaktní údaje Prodávajícího a Prodávajícímu sdělí identifikační a kontaktní údaje Kupujícího. To Uživatelé berou na vědomí. 
    5. Nebyla-li učiněna žádná Nabídka v souladu s Podmínkami, Aukce končí bez realizace v podobě Kupní smlouvy. 
    6. Kupní smlouvu uzavírají Prodávající a Kupující elektronicky, oba jako zmocnitelé v zastoupení Poskytovatele jako zmocnitele. Právní vztah z Kupní smlouvy existuje výlučně mezi Prodávajícím a Kupujícím a do tohoto právního vztahu Poskytovatel nevstupuje s výjimkou povinností uvedených v Podmínkách. Poskytovatel negarantuje splnění Kupní smlouvy Uživateli. 
    7. Uzavřením Kupní smlouvy vzniká Prodávajícímu povinnost zaplatit Poskytovateli Servisní Poplatek.
    8. Obsah Kupní smlouvy je určen následovně:
  2. Prodávající se zavazuje dodat Produkt Kupujícímu, a to prostřednictvím Poskytovatele tak, že Prodávající je povinen doručit Produkt bez vad do 3 dnů od uzavření Kupní smlouvy Poskytovateli na adresu uvedenou v úvodu Podmínek;
  3. Kupující se zavazuje za Produkt zaplatit Prodávajícímu Cenu ve výši jeho nejvyšší Nabídky, a to prostřednictvím Poskytovatele tak, že Cenu zaplatí do 3 dnů od uzavření Kupní smlouvy na Inkasní účet, příp. ji uhradí jiným způsobem, umožňuje-li to Platforma; hradí-li Kupující Cenu jiným způsobem, ustanovení Podmínek o placení Poplatků se použijí obdobně;
  4. Okamžik přechodu nebezpečí škody na Produktu je sjednán jako (i) okamžik převzetí Produktu Kupujícím nebo (ii) okamžik, kdy je Kupující v prodlení s převzetím Produktu; 
  5. Prodávající a Kupující si navzájem odpovídají za Újmu, která druhému Uživateli vznikne porušením povinností z uzavřené Kupní smlouvy nebo porušením povinnosti uzavřít;
  6. Prodávající odpovídá za to, že Produkt je bez vad (tj. mj. že odpovídá Prezentaci); Kupující uplatňuje svá práva z vadného plnění u Prodávajícího;
  7. Kupní smlouva je uzavřena s rozvazovací podmínkou, že zaniká, pokud Prodávající nebo Kupující jsou v prodlení s plněním povinnosti dle písm. a) a b) dle tohoto odstavce po dobu delší než 5 dnů.
    1. V návaznosti na uzavřenou Kupní smlouvu a do 7 dnů od splnění povinností Kupujícího a Prodávajícího dle odst. 7.7 písm. a) a b) Podmínek je Poskytovatel oprávněn a povinen:
  8. odeslat Produkt Kupujícímu;
  9. zaslat Cenu sníženou o Servisní Poplatek na účet Prodávajícího uvedený v jeho Uživatelském účtu; Prodávající souhlasí s tím, aby si Poskytovatel jednostranně započítal nárok na Servisní Poplatek oproti nároku Prodávajícího na Cenu; 
    1. V případě, že dojde k zániku Kupní smlouvy dle odst. 7.8 písm. f) z důvodu, že Kupující nezaplatí Cenu, Poskytovatel kontaktuje Potenciálního Kupujícího, který v Aukci nabídl druhou nejvyšší Nabídkou k okamžiku skončení Doby trvání Aukce, je-li takový, a vyzve jej potvrzení jeho vůle uzavřít Kupní smlouvu dle jeho Nabídky v Aukci (dle odst. 7.2 Podmínek). V případě, že postup dle tohoto odst. nebude možno z jakéhokoli důvodu aplikovat a nedojde k uzavření jakékoli Kupní smlouvy, pak nárok Poskytovatele na Servisní Poplatek v takovém případě není dotčen a Prodávající se jej zavazuje zaplatit Poskytovateli nejpozději na základě Faktury Poskytovatele. Uživatel, který poruší Kupní smlouvu, je povinen nahradit Poskytovateli Újmu, která mu takto vznikla. 
    2. Zanikne-li Kupní smlouva (zejm. v souladu s odst. 7.8 písm. f) Podmínek), a neaplikuje-li se ani postup dle 7.2 a 7.10 Podmínek, vrátí Poskytovatel Cenu Kupujícímu (zaplatil-li ji) a vrátí Produkt Prodávajícímu (dodal-li jej). Nárok Poskytovatele na Servisní Poplatek v takovém případě není dotčen a Prodávající se jej zavazuje zaplatit Poskytovateli nejpozději na základě Faktury Poskytovatele. Uživatel, který poruší Kupní smlouvu, je povinen nahradit Poskytovateli Újmu, která mu takto vznikla. 
  10.  
  11. NAHRANÝ OBSAH
    1. Nahráním Nahraného obsahu Uživatel prohlašuje, (i) že mu k Nahranému obsahu svědčí dostatečná práva, (ii) že je oprávněn udělit Poskytovateli oprávnění užít Nahraný obsah v rámci Prezentace či jinak na Platformě a (iii) že zveřejněním Nahraného obsahu v Prezentaci či jinde na Platformě nebude Poskytovatel porušovat práva třetích osob či obecně závazné předpisy.
    2. Nahráním Nahraného obsahu Uživatel dává Poskytovateli nevýhradní, bezúplatnou, množstevně, časově a územně neomezenou licenci k Nahranému obsahu k jejich zveřejňování na Platformě, zejm. v podobě Prezentace.
    3. Uživatel se zavazuje zdržet se nahrávání Nahraného obsahu či jiných prohlášení nebo sdělení, které by mohly poškodit zájmy nebo dobrou pověst Poskytovatele nebo Platformy, nebo které by mohlo snížit zájem Uživatelů o Platformu.
    4. Pokud by třetí osoba včetně orgánu veřejné moci vůči Poskytovateli uplatňovala jakoukoli pohledávku či jiné právo z důvodu porušení odst. 6.3, 7.2 či 8.1 Podmínek (přičemž za porušení povinnosti se považuje i to, že se ukáže prohlášení Uživatele jako nepravdivé), zavazuje se Uživatel Poskytovatele bránit a nahradit mu jakoukoli Újmu, která z toho či z následného jednání Uživatele vznikne. Zejména se Uživatel v takovém případě zavazuje (i) nahradit Poskytovateli náklady na právní zastoupení dle volby Poskytovatele, a to ve výši dle vyhl. 177/1996 Sb. ve znění účinném ke dni poskytnutí příslušného úkonu právní služby a (ii) poskytnout Poskytovateli nezbytnou součinnost (zejm. poskytnout veškeré informace a dokumenty, které si Poskytovatel vyžádá). Povinnost nahradit Poskytovateli veškerou Újmu představuje také (i) zaplacení sankcí uložených Poskytovateli orgánem veřejné moci, (ii) nahrazení částek, které musel Poskytovatel zaplatit na základě rozhodnutí v takovém řízení třetí osobě, která nárok uplatnila, nebo (iii) nahrazení částky, kterou Poskytovatel dobrovolně zaplatil třetí osobě, aby takové řízení ukončil či aby mu předešel.
    5. Poskytovatel aktivně nemonitoruje Nahraný obsah a nehraje tedy aktivní roli takové povahy, že by bylo možné konstatovat, že Nahraný obsah či Prezentace zná anebo kontroluje. Poskytovatel je však oprávněn (avšak nikoliv povinen) provádět preventivní kontrolu. V případě, že by Nahraný obsah (i) mohl porušit Podmínky, obecně závazné právní předpisy nebo dobré mravy, (ii) mohl zasáhnout do práv třetích osob či Poskytovatele, (iii) byl v rozporu se zájmy Poskytovatele, (iv) nebyl zjevně pravdivý či byl hrubě zavádějící, nebo (v) byl urážlivý, vulgární či jinak pohoršující, je Poskytovatel oprávněn Nahraný obsah kdykoliv smazat či zabránit jeho dalšímu šíření. Poskytovatel neprovádí žádnou automatizovanou či neautomatizovanou kontrolu Nahraného obsahu k zjištění práv třetích osob.
  12.  
  13. platforma a její používání 
    1. Platformu je Uživatel oprávněn užívat pouze na základě Smlouvy, to neplatí pro běžné návštěvy a užívání webových stránek veřejně dostupných, na kterých je Platforma. Uživatel je povinen užívat Platformu pouze ve sjednaném rozsahu v souladu se Smlouvou a těmito Podmínkami, požadavky Poskytovatele a příslušnými obecně závaznými právními předpisy. 
    2. Platforma, její obsah a forma tento obsah zachycující (zejména grafický vzhled a úprava apod.) a jejich příslušné části náleží Poskytovateli a jsou chráněny právy duševního vlastnictví (zejména jako autorská díla, databáze, ochranné známky, průmyslové vzory apod.). Uživatel je povinen zdržet se jakéhokoli jednání, kterým by mohl porušit či ohrozit uvedená práva duševního vlastnictví Poskytovatele. 
    3. Poskytovatel uděluje Uživateli celosvětovou, nevýhradní, odvolatelnou a omezenou licenci k Dočasným souborům po dobu užívání Platformy k tomu, aby je užíval způsobem obvyklým a zamýšleným k zajištění předvídané funkčnosti Platformy. 
    4. Všechna práva k Platformě a jakémukoliv jinému užití práv duševního vlastnictví Poskytovatele, kromě práv, která Uživateli výslovně poskytl, si Poskytovatel vyhrazuje pro sebe.
    5. Obsah Platformy Uživatel nesmí kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez souhlasu Poskytovatele či souhlasu oprávněných osob. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů umístěných na Platformě. 
    6. Uživatel se zavazuje na požádání Poskytovatele poskytnout nezbytnou součinnost, kterou po něm lze rozumně požadovat, při odstraňování nefunkčnosti a bugů Platformy.
    7. Uživatel nesmí využívat Platformu způsobem, který by mohl způsobit Újmu Poskytovateli nebo třetím osobám nebo jinak poškodit Platformu či hardware či software Poskytovatele nebo třetí strany. 
    8. Uživatel zejména nesmí:
  14. využívat Platformu v rozporu se Smlouvou, Podmínkami či obecně závaznými právními předpisy;
  15. využívat Platformu k nezákonným činnostem, jako je zejména trestná činnost, porušování autorských práv, porušování práv k ochranným známkám nebo porušování jiných právních předpisů o ochraně duševního vlastnictví;
  16. zasahovat do soukromí jakékoliv osoby nezákonným způsobem, např. neoprávněným zpracováním osobních údajů;
  17. pokoušet se o získání neoprávněného přístupu do Platformy, k cizím Uživatelským účtům nebo k serverům Poskytovatele, bránit přístupu oprávněných osob do Platformy nebo umožnit třetím osobám, které k tomu nejsou oprávněny, přístup do Platformy nebo její užívání takovými třetími osobami jménem Uživatele;
  18. zneužívat Platformu k pokusům o získání neoprávněného přístupu k jakýmkoli dalším službám, datům, Uživatelským účtům nebo sítím;
  19. Platformu poskytnout třetím osobám, zejména prodat, sublicencovat, pronajmout, podnajmout nebo vypůjčit ji;
  20. dekompilovat, upravovat, zpracovávat či jinak měnit Platformu nebo její část či databázi zahrnutou nebo použitou v Platformě, a to i za účelem odstranění vad; to neplatí mění-li se databáze Platformy či její části běžnou a předvídanou akcí Uživatele na Platformě;
  21. Platformu převádět do zdrojového kódu anebo se jiným způsobem pokusit získat zdrojový kód Platformy s výjimkou rozsahu, ve kterém je takovéto omezení výslovně povoleno zákonem;
  22. bez předchozího ohlášení Poskytovateli využívat Platformu pro zátěžové testy či jiná užití přesahující její obvyklou zátěž; nebo
  23. jednat či nejednat v rozporu s dobrými mravy, veřejným pořádkem či omezovat výkon práv třetích osob.
    1. Uživatel nese plnou odpovědnost za své užívání Platformy. 
    2. Uživatel se zavazuje, že nebude do Platformy nahrávat jakékoliv data (vč. Nahraného obsahu), která by mohla obsahovat softwarový virus nebo jiné soubory či programy, které by mohly zničit, poškozovat nebo limitovat funkcionality Platformy ve vztahu k Poskytovateli nebo ostatním uživatelům Platformy. 
    3. Pokud se Uživatel při užívání Platformy dopustí protiprávního jednání, vyhrazuje si Poskytovatel oprávnění omezit, pozastavit nebo ukončit přístup Uživatel na Platformu, a to bez jakékoli náhrady. V tomto případě je Uživatel dále povinen Poskytovateli uhradit veškerou Újmu, která tímto jednáním vznikla.
    4. Aby mohl Uživatel využívat Platformu v plném rozsahu, musí Uživatel používat některé technologie či možnosti prohlížeče, např. aktivovat JavaSkript či mít povolené nezbytné cookies v prohlížeči. 
    5. Porušení kterékoli povinnosti Uživatel uvedené v čl. 9 Podmínek představuje podstatné porušení Smlouvy. Porušení těchto povinností dále zakládá právo Poskytovatele okamžitě vypovědět Smlouvu bez výpovědní doby. Tím nejsou dotčena další práva Poskytovatele v případě podstatného porušení Smlouvy Uživatelem.

 

  1. trvání a Ukončení smlouvy
    1. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou. 
    2. Smluvní strany jsou oprávněny Smlouvy vypovědět, a to i bezdůvodně. 
    3. Smlouva končí těmito způsoby:
  2. okamžitou výpovědí bez výpovědní doby ze strany Poskytovatele, a to v případě, že Uživatel poruší Smlouvu závažným způsobem (zejm. odst. 6.3, 7.2, 7.9, 8.1 a dále čl. 9 Podmínek);
  3. zrušením Uživatelského účtu Poskytovatelem či Uživatelem v souladu s Podmínkami, přičemž toto se rovněž považuje za výpověď Smlouvy;
  4. dohodou Smluvních stran; nebo
  5. dalšími způsoby dle Podmínek či OZ.
    1. Je-li dána výpověď (vč. případů, kdy Uživatel zruší Uživatelský účet), zanikne Smlouva až (i) okamžikem, kdy je zjevné, že Uživatel neuzavře Kupní smlouvu, (ii) po splnění povinností dle Kupní smlouvy nebo (iii) okamžikem, kdy zanikne Kupní smlouvy v případě, že k okamžiku doručení výpovědi:
  6. je Uživatel Prodávajícím a má aktivní Aukci; a/nebo
  7. je Uživatel Potenciálním Kupujícím, který podal Nabídku do aktivní Aukce.
    1. V případě ukončení Smlouvy má Poskytovatel právo zrušit Uživatelský účet. Poskytovatel není povinen nadále uchovávat jakákoliv data nahraná Uživatelem. 
    2. Uživatel nemá, v případě zániku Smlouvy, právo na vrácení jakékoli části Poplatku.
    3. Poskytovatel a Uživatelé jsou oprávněni odstoupit od Smlouvy za podmínek OZ či Podmínek.
  8.  
  9. VADNÉ PLNĚNÍ
    1. Práva a povinnosti Poskytovatele a Uživatele ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925 a § 2389a-2389u OZ).
    2. Poskytovatel plní vadně zejména v následujících případech:
  10. neodpovídá-li Platforma Smlouvě, jakož i funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
  11. není-li Platforma vhodná k účelu sjednaném ve Smlouvě, který Uživatel požaduje a s nímž Poskytovatel souhlasil;
  12. není-li Platforma poskytnuta se sjednaným příslušenstvím a pokyny k použití, které může Uživatel rozumně očekávat, především pokyny k použití a s možností uživatelské podpory;
  13. není-li Platforma vhodná k účelu, k němuž se digitální obsah tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy a technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;
  14. Platforma rozsahem, jakostí a dalšími výkonnostními parametry, včetně funkčnosti, kompatibility, přístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, neodpovídá obvyklým vlastnostem digitálního obsahu téhož druhu, které může uživatel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Poskytovatelem nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; to neplatí, prokáže-li Poskytovatel, že si nebyl veřejného prohlášení vědom nebo že bylo v době uzavření Smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o uzavření Smlouvy nemohlo mít vliv;
  15. není-li Platforma poskytována s příslušenstvím a pokyny k použití, které může Uživatel rozumně očekávat;
  16. Platforma neodpovídá zkušební verzi nebo náhledu, které Poskytovatel zpřístupnil před uzavřením Smlouvy; nebo
    1. Poskytovatel odpovídá Uživateli také za vadu způsobenou nesprávným propojením Platformy s digitálním prostředím Uživatele, které bylo podle Smlouvy provedeno Poskytovatelem nebo na jeho odpovědnost; to platí i v případě, že propojení provedl Uživatel a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu poskytnutého Poskytovatelem. K ověření, zda se vada vyskytla v důsledku nevyhovujícího digitálního prostředí Uživatele, poskytne Uživatel Poskytovateli nezbytnou součinnost v míře, kterou lze rozumně požadovat. Povinnost součinnosti uživatele je omezena pouze na technicky dostupné prostředky, které jsou pro Uživatele co nejméně rušivé (např. připojení Poskytovatele přes TeamViewer do počítače Uživatele za účelem ověření, čím je vada způsobena).
    2. Uživatel může právo z vadného plnění uplatnit u soudu, vytkl-li vadu Poskytovateli za doby trvání Smlouvy bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost si Platformu prohlédnout a vadu při dostatečné péči zjistit, a to buď označením vady nebo oznámením, jak se projevuje. 
    3. Plní-li Poskytovatel vadně, může se Uživatel domáhat:
  17. opravy, ledaže by oprava zahrnovala nepřiměřené náklady s ohledem na Platformu a její funkcionality; nepřiměřenými náklady se rozumí například náklady na opravu, která by v sobě zahrnovala jakýkoliv zásah do zdrojového kódu; Poskytovatel odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby nezpůsobil Uživateli značné obtíže, přičemž se zohlední povaha Platformy a účel, pro který ji Uživatel požadoval; nebo
  18. doplnění toho, co chybí, připadá-li to do úvahy vzhledem k povaze Platformy a vady.
    1. Namísto práv dle předchozího odstavce může Uživatel odstoupit od Smlouvy nebo požadovat i slevu z Poplatku, v případě, že: 
  19. Poskytovatele vadu neodstranil v souladu s Podmínkami užití nebo je z prohlášení Poskytovatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Uživatele;
  20. se vada projeví i po odstranění; nebo
  21. je vada podstatným porušením Smlouvy.
    1. Sleva z Poplatku bude přiměřená s ohledem (i) na rozsah nefunkčnosti či vady funkcionality Platformu a (ii) dobu trvání Smlouvy, kdy Platforma vady nevykazuje. Sleva z Poplatku počítá se vždy z k tomu relevantnímu Poplatku (např. v případě prosté vady Platformy se počítá z Registračního Poplatku, vyskytne-li se vada při vytváření Prezentace, počítá se případná sleva z Aukčního Poplatku apod.). Sleva z Poplatku nikdy není vyšší než zaplacený Poplatek.
    2. Práva z vadného plnění Uživateli nenáleží, pokud o vadě nebo musel vědět, dále pokud Uživatel vadu sám způsobil, zejména tím, že jednal v rozporu se Smlouvou, Podmínkami nebo pokyny Poskytovatele.
    3. Při vytýkání vad (reklamaci) Poskytovatel Uživateli doporučuje, aby Uživatel specifikoval vadu, přesný popis charakteru vad a aby uvedl, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Uplatnění práv z vadného plnění může Uživatel zasílat mimo jiné na adresu sídla Poskytovatele či na adresu elektronické pošty Poskytovatele uvedené v úvodu Podmínek.
    4. Poskytovatel je povinen přijmout vytknutí vady (reklamaci) v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Poskytovatel je povinen Uživateli vydat písemné potvrzení o tom, (i) kdy Uživatel právo uplatnil, (ii) co je obsahem reklamace a (iii) jaký způsob vyřízení reklamace Uživatel požaduje. Potvrzení obsahuje i (iv) kontaktní údaje na spotřebitele. 
    5. Poskytovatel reklamace vyřizuje nejpozději do 30 dnů ode dne jejich uplatnění, pokud se s Uživatelem nedohodnul jinak. V této lhůtě je Poskytovatel povinen Uživatele o výsledku reklamace i informovat. O datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace plnění vystaví Poskytovatel Uživateli písemné potvrzení. Dostane-li se Poskytovatel do prodlení s vyřízením reklamace, má Uživatel právo na odstoupení od Smlouvy nebo i právo na slevu z Poplatku. 
    6. V souladu s OZ má Uživatel právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace. Právo na úhradu těchto nákladů musí Uživatel uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
    7. Plní-li Poskytovatel vadně své povinnosti související s Kupní smlouvou (odeslání Produktu Kupujícímu apod.), nahradí škodu, která tím Uživateli vznikne. 
  22.  
  23. INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE
    1. Je-li Uživatel spotřebitelem, uplatní se na Smlouvu zákonné ustanovení týkajících se spotřebitele (zejména § 1810 až § 1840 OZ, dále také § 2158 a násl. OZ, a dále ustanovení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).
    2. Je-li v dále v tomto článku Podmínek užíván pojem „Uživatel“, je tím myšlen Uživatel, který je spotřebitel.
    3. K podnikání je Poskytovatel oprávněn na základě živnostenského oprávnění. Činnost Poskytovatele nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad (https://www.rzp.cz/).
    4. Poskytovatel není ve vztahu k Uživateli vázán žádnými kodexy chování.
    5. Kontrolu dodržování právních předpisů na ochranu spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz/). Česká obchodní inspekce je subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů plynoucích ze Smlouvy či z těchto Podmínek.
    6. V případě, že dojde mezi Poskytovatele a Uživatelem ke vzniku spotřebitelského sporu ze Smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Uživatel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát   oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
    7. Případné stížnosti vyřizuje Poskytovatel prostřednictvím svého kontaktního e-mailu uvedeného v úvodu těchto Podmínek. Uživatel se dále může obrátit na subjekty uvedené výše v tomto článku. Práva spotřebitelů hájí i jejich zájmová sdružení a jiné subjekty na jejich ochranu, např. Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa: Tř. Karla IV. 430, 500 02 Hradec Králové, web: www.konzument.cz, email: spotrebitel@regio.cz, telefon: +420 495 215 266).
    8. Pro podání stížnosti týkající se Smlouvy a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů lze rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    9. Zveřejňuje-li Poskytovatel Zákaznické recenze, informuje Poskytovatel vhodným způsobem o tom, (i) zda a jak je ta která Zákaznická recenze ověřena či (ii) zda se jedná o placenou Zákaznickou recenzi. Není-li tato informace uvedena vhodným způsobem u Zákaznické recenze, informuje tímto Poskytovatel Uživatele, že Zákaznická recenze není ověřena a že se nejedná o placenou Zákaznickou recenzi. 
  24.  
  25. ODstoupení od smlouvy uživatelem
    1. Od Smlouvy může Uživatel, který je spotřebitel, odstoupit ve lhůtě 14 (čtrnácti) dnů ode dne uzavření Smlouvy. Poskytovatel však výslovně upozorňuje Uživatele, že plnění Poskytovatele ze Smlouvy naplňuje definici digitálního obsahu v ustanovení § 1837 písm. l) OZ, dle nějž nelze odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. 
    2. Pokud Uživatel odsouhlasí zpřístupnění Platformy během registrace Uživatelského účtu či během lhůty pro odstoupení od Smlouvy, ztrácí právo na odstoupení od Smlouvy, což bere výslovně na vědomí.
    3. Odstoupení od Smlouvy musí být Poskytovatel ve stanovené lhůtě alespoň odesláno.
    4. Pro odstoupení od Smlouvy může Uživatel využit vzorový formulář.
    5. V případě odstoupení od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší. Poskytovatel vrátí Uživateli zaplacený Registrační Poplatek do 14 (čtrnácti) dnů ode dne účinnosti odstoupení od Smlouvy stejným způsobem, jakým Registrační Poplatek od Uživatele obdržel, nedohodne-li se se Uživatelem jinak. Uživatel tímto souhlasí s tím, aby mu Poskytovatel Registrační Poplatek vrátil prostřednictvím bezhotovostního bankovního převodu na účet, který Uživatel Poskytovateli sdělí.
  26.  
  27. DOSTUPNOST
    1. Jestliže Uživatel zjistí problémy s funkčností, rychlostí nebo dostupností Platformy, má možnost se obrátit na Poskytovatele.
    2. Uživatel bere uzavřením Smlouvy na vědomí, že i při vynaložení sjednaného úsilí Poskytovatelem, může dojít ke krátkodobé nedostupnosti Platformy, která bude způsobena okolnostmi mimo sféru vlivu Poskytovatele (např. výpadek internetového připojení či elektrické energie, živelní pohromy, útoky na technická zařízení Poskytovatele či třetích stran, porušení povinností Uživatele v oblasti zabezpečení atd.). 
    3. Poskytovatel může ze závažných důvodů Platformu přestat dočasně poskytovat, a to zejména v souvislosti s kybernetickým incidentem či v případě závažné nefunkčnosti Platformy, kterou je třeba řešit nutnou odstávkou. 
    4. Poskytovatel je oprávněn provádět servisní odstávky Platformy. Tyto odstávky se bude snažit oznámit v přiměřeném předstihu před plánovanou servisní odstávkou, pokud je to možné. 
  28.  
  29. odpovědost poskytovatele 
    1. Odpovědnost Poskytovatele se řídí výlučně ustanoveními těchto Podmínek. Všechna práva, která v nich nejsou výslovně přiznána, jsou bez ohledu na jejich právní důvod vyloučena. Uživatel se tímto v maximálně možné míře určené obecně závaznými právními předpisy vzdává práv z vadného plnění Poskytovatele dle Smlouvy, práv z prodlení Poskytovatele a práv na náhradu Újmy vůči Poskytovateli, která by mu v příčinné souvislosti s užíváním Platformy vzniknout.
    2. Poskytovatel Uživateli poskytuje Platformu “jak stojí a leží”. Poskytovatel ve vztahu k Platformě neposkytuje žádné záruky jakéhokoli druhu (např. správnosti, úplnosti či funkčnosti). Není-li výslovně sjednáno jinak, Poskytovatel negarantuje stálou dostupnost Platformy. Poskytovatel neodpovídá za to, že Platforma bude bez vad spolupracovat s jiným hardware nebo software či budou plnit zamýšlený účel. Poskytovatel dále nezaručuje a nemůže zaručit výkon nebo výsledky, kterých Uživatel užíváním Platformy dosáhne.
    3. Vyloučení odpovědnosti za Újmu dle čl. 11 Podmínek se neuplatní v případě (i) úmyslu nebo hrubé nedbalosti Poskytovatele, (ii) v případě újmy na přirozených právech člověka nebo (iii) v rozsahu, v jakém takové vyloučení odpovědnosti není možné sjednat s ohledem na vzájemné postavení Smluvních stran.
    4. Pokud Platforma umožňuje přístup na webové stránky třetích osob, je přístup na tyto webové stránky a jejich používání, včetně používání jakéhokoliv zboží, služeb nebo informací, které jsou dostupné na takových webových stránkách, na vlastní nebezpečí Uživatele. Webové stránky třetích osob nejsou vlastněny, ovládány ani provozovány Poskytovatelem a Poskytovatel s ohledem na takové webové stránky třetích osob nepředkládá žádné záruky, ať již výslovné nebo implikované.
  30.  
  31. ZMĚNA podmínek
    1. Tyto Podmínky je Poskytovatel oprávněn v přiměřeném rozsahu jednostranně měnit, a to zejména s ohledem na:
  32. Právní důvody: Pokud dojde k změně právních předpisů, regulací nebo jiných legislativních požadavků, které mají vliv na Platformu.
  33. Bezpečnostní důvody: Pokud je nutné přijmout opatření k zajištění vyšší úrovně bezpečnosti nebo k ochraně Platformy a Obsahu Platformy.
  34. Technologické změny: Pokud dojde k zavedení nových technologií, změně existujících technologií nebo aktualizaci využitých technologií.
  35. Provozní důvody: Pokud je nutné provést změny v provozu Platformy, například kvůli zlepšení komfortu Uživatele, zvýšení efektivity nebo změnám v nabídce služeb.
  36. Obchodní důvody: Pokud dojde ke změně obchodní politiky Poskytovatele, například v důsledku změn tržních podmínek, změny strategie nebo reorganizace.
    1. Změny Podmínek Poskytovatel písemně oznámí Uživateli. Uživatel má právo do 10 dnů ode dne doručení oznámení Poskytovatele o změně Podmínek s touto změnou vyslovit souhlas, nebo tuto změnu odmítnout a současně vypovědět z tohoto důvodu Smlouvu s výpovědní dobou, která činí 14 dnů a počíná běžet od následujícího dne ode dne, v němž byla výpověď doručena Poskytovateli. 
    2. Smluvní strany si sjednávají, že nedoručení včasné výpovědi Uživatele dle předchozího odstavce či nedoručení včasného souhlasu Uživatele se změnou Podmínek je vyjádřením souhlasu se změnou Podmínek. Písemná forma souhlasu Uživatele tímto zůstává zachována (tj. považují ji zachovanou i v případě nedoručení včasné výpovědi Uživatele či nedoručení včasného souhlasu Uživatele se změnou Podmínek). Takto provedené změny Podmínek jsou účinné uplynutím 10. dne ode dne doručení oznámení Poskytovatele o změně Podmínek Uživateli. Pro práva a povinnosti plynoucí z Kupní smlouvy či související s aktuální Aukcí je vždy rozhodné znění Podmínek ke dni uzavření Kupní smlouvy bez ohledu na pozdější změny. 
  37.  
  38. Vyšší moc a změna okolností
    1. Poskytovatel se nedostane do prodlení, není odpovědný v důsledku vadného plnění Smlouvy ani nemá povinnost nahradit Újmu způsobenou Uživateli porušením svých povinností vyplývajících z těchto Podmínek, Smlouvy či obecně závazného právního předpisu, bránila-li Poskytovateli ve splnění této povinnosti některá z překážek vylučujících povinnost k náhradě Újmy. Za překážku vylučující povinnost k náhradě újmy způsobené porušením těchto Podmínek, Smlouvy či obecně závazného právního předpisu se považuje překážka, která je mimořádná, nepředvídatelná, nepřekonatelná a která vznikla nezávisle na vůli Smluvní strany. Za takovou překážku se pak nepovažuje překážka, která vznikla z osobních poměrů Smluvní strany nebo ji má Smluvní strana povinnost překonat dle Smlouvy či Podmínek, ani překážka, která vznikla až v době, kdy už byla Smluvní strana v prodlení s plněním povinnosti. 
    2. Smluvní strany si nad rámec zákona výslovně sjednávají, že za překážku vylučující povinnost k náhradě Újmy se považuje i výpadek internetového připojení či elektrické energie, živelní pohromy, útoky na technická zařízení Poskytovatele či třetích stran a porušení povinností Uživatele v oblasti zabezpečení, a to i přestože nemusí jít o překážku, která je ke dni uzavření Smlouvy zcela nepředvídatelná.

 

  1. ochrana osobních údajů 
    1. O zpracování osobních údajů Uživatelů Poskytovatel informuje v samostatném dokumentu Zásady zpracování osobních údajů.
    2. O zpracování cookies informuje Poskytovatel v samostatné dokumentu Zásady zpracování cookies. 
    3. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/).

 

  1. rozhodné právo a řešení sporů
    1. Smluvní strany se dohodly, že všechny spory vzniklé ze Smlouvy nebo související s její platností, výkladem a zánikem budou rozhodovány obecnými soudy České republiky, přičemž místně příslušnými jsou dle § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, soudy místně příslušné pro Poskytovatele. To neplatí, nelze-li si příslušnost soudu sjednat s ohledem na vzájemné postavení Smluvních stran. 
    2. Na tyto Podmínky, stejně jako na právní vztahy založené Smlouvou se použije české právo s vyloučením kolizních ustanovení a Úmluvy OSN o mezinárodní koupi zboží a Úmluvy OSN o promlčení při mezinárodní koupi zboží. Kromě výše uvedených ustanovení se vylučuje aplikace § 557, § 558 odst. 2 a § 1740 odst. 3 OZ. 
  2.  
  3. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    1. Uživatel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností a není oprávněn žádat obnovení jednání o Smlouvě, a to ani v případě, dojde-li ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech Smluvních stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění. 
    2. Veškerá ujednání Smluvních stran, emaily, komunikace a další projevy vůle Smluvních stran obsažené mimo text Podmínek či Smlouvy jsou ve vztahu k těmto Podmínkám či Smlouvě irelevantní. Smluvní stany tímto projevují vůli k uvedeným zdrojům při výkladu jejich úmyslu nepřihlížet.
    3. Smluvní strany tímto deklarují, že ke dni uzavření Smlouvy mezi nimi nevznikla žádná praxe, která by mohla být považována za relevantní. 
    4. Pro vztahy vyplývající ze Smlouvy či se Smlouvou související vylučují Smluvní strany aplikaci obchodních zvyklostí.
    5. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení Smlouvy či těchto Podmínek není dotčena platnost ostatních ustanovení Smlouvy či Podmínek. Na ustanovení Smlouvy a těchto Podmínek se v případě pochybností hledí spíše jako na platné než jako na neplatné. Pokud by jakékoliv z ustanovení Smlouvy či podmínek mělo být nebo se mělo stát neplatným nebo neúčinným, zavazují se Smluvní strany toto bezodkladně nahradit ustanovením novým, kterého smysl se bude co možná nejvíc blížit smyslu a hospodářskému účelu nahrazovaného ustanovení.
    6. Uživatel není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele postoupit svá práva vůči Poskytovateli. 
    7. Veškerá práva a pohledávky Poskytovatele za Uživatelem vyplývající ze Smlouvy, z jejího porušení či z bezdůvodného obohacení Uživatele a v případě neplatnosti, nicotnosti či zrušení Smlouvy, se promlčují ve lhůtě 10 let ode dne, kdy právo mohlo být Poskytovatelem uplatněno poprvé.
    8. Není-li v těchto Podmínkách výslovně stanoveno jinak, nebo si tak Smluvní strany písemně neujednají, nepovažuje se žádný závazek Smluvních stran vyplývající ze Smlouvy za fixní závazek a počátkem prodlení se splněním kterékoliv z povinností nedochází k zániku smluvního vztahu.
    9. Podmínky pozbývají účinnosti dnem nabytí účinnosti nových obchodních podmínek.
  4.  
  5. V Praze dne 11.02.2025
  6.  

 [JS1]Odkaz na tento dokument.

 [JS2]Odkaz na tento dokument.

Potvrďte nám​​, že už vám bylo 18 let, a vyberte si nastavení cookies.

Náš web používá cookies. Díky tomu vám můžeme nabídnout uživatelský zážitek více efektivní. Zároveň prosím potvrďte, že vám již bylo 18 let.